Best Story

15 November 2009

Sebuah Kafe Ganja pertama dibuka di Portland!!!



Gambar ganja yang disediakan di dalam botol
tersusun rapi di rak kafe di Portland 

Akhirnya sebuah kafe ganja yang pertama kat US telah dibuka kat Portland(boleh hisap ganja sambil minum kopi)...Kafe ini jangan korang fikir tidak sah disisi undang-undang dadah kat US, ia telah diluluskan oleh Presiden US sekarang nie iaitu Barack Obama...Ha!! tekezut korangkan...Kafe ini akan menjadi sebuah 'port' yang sah (tak payah risau lagi kena tahan polis @ Agensi Antidadah)
Walaubagaimanapun, hanya penagih yang mempunyai lesen sahaja untuk lepak kat kafe nie...mereka dibenarkan untuk membeli dan menghisap ganja di sini dengan selamat dan tenang selagi mereka tidak melakukan kegiatan ini di tempat awam...Ahli-ahli juga dikenakan bayaran AS$ 25 sebulan(RM86) sambil-sambil mereka semua asyik menghayati ganja, mereka juga akan dibekalkan dengan makanan (arak tak boleh, sebabnya tak ada lesen minuman keras)
Mengikut fakta yang sahih Ada kira-kira 21,000 pesakit berdaftar menggunakan marijuana bagi tujuan perubatan di Oregon... Doktor memberikan marijuana bagi penyakit termasuk Alzheimer, sclerosis dan sindrom Tourette...(Apa boleh buat jika ini lah ubatnya..hisap saja ler hehehe...)




Gambar seorang pesakit di klinik rawatan ganja di San Francisco

Adakah kerajaan kita Malaysia akan mengikut jejak US ?? sebab memang pun kerajaan kita da berikan 'Terapi Dadah Gantian iaitu Methadon' kepada penagih heroin dan morfin  kat Malaysia nie...Bagi pandangan gua memang baik langkah kerajaan nie...tetapi semua adalah kembali kepada diri penagih itu sendiri...Apa yang saya ketahui ramai juga penagih yang mengambil 'Methadon' tetapi dalam masa yang sama masih lagi menagih dadah heroin dan morfin...jadi kesimpulannya rawatan yang diterimanya adalah sia-sia sahaja dan membazirkan duit rakyat jelata sebenarnya...

4 ulasan:

  1. tak payah la malaysia nak ikut jejak langkah yang satu ni.
    aduhai.

    BalasPadam
  2. muda-mudahan ler...

    BalasPadam
  3. Perghh...Kalo ade betul la kat negara kita ni....mesti penuh cam starbucks bebudak muda lepak ni...siap ada lesen lagi tu....pening2...

    BalasPadam
  4. Apa lg kompom la jadi mcam starbucks....

    BalasPadam

Apa Komen Anda..?? Komen anda sangat dihargai demi memberi gua semangat untuk terus berblog..