Best Story

8 Oktober 2009

Sheikh Raed di tahan Israel


SEORANG penunjuk perasaan Palestin ditahan di Wadi Joz

BAITULMAQDIS: Polis Israel semalam menahan pemimpin Pergerakan Islam atas tuduhan menghasut ketika ketegangan di Baitulmaqdis beberapa hari lalu dan menimbulkan kebimbangan akan berlaku lagi keganasan. Sheikh Raed Salah ditahan dalam pertempuran di antara rakyat Palestin dan polis di Wadi Joz di timur Baitulmaqdis yang diduduki Israel pada hari ketiga keganasan di dalam dan sekitar kota suci berkenaan."Beliau ditahan kerana kenyataannya yang boleh membangkitkan kemarahan dalam tempoh beberapa hari lalu dan disyaki menghasut," kata jurucakap polis, Shmulik Ben-Rubi.
Sheikh Raed, yang ditahan beberapa kali dan dipenjara selama dua tahun di Israel, beberapa kali menyeru Muslim di Israel dan wilayah Palestin supaya 'mempertahankan' Masjid al-Aqsa daripada Israel.

Sampai bilalah agaknya Palestin akan bebas dan aman dari keganasan Yahudi laknat nie. Kenapalah Allah tak turunkan saja bala gempa bumi kat Indonesia nie kepada Yahudi nie, biar dorang rasa azab dari Allah SWT. Gua sangat sedih la, banyak cerita tentera Israel melakukan kekejaman kepada rakyat Palestin,habis semua kanak-kanak yang tidak berdosa di bunuh oleh Yahudi laknat nie.
Apalah daya rakyat Palestin untuk mempertahankan bumi Palestin nie, tentera Yahudi mempunyai kelengkapan perang yang canggih, semua senjata nie pun Amerika yang bagi bekalkan. Sebenarnya Amerika tue berlakon jak, kononnya mereka berusaha untuk mengamankan Palestin, tetapi hakikat sebenar Amerika membiarkan sahaja kekejaman Yahudi nie.Gua berdoa kepada Allah SWT agar satu hari nanti Allah SWT akan memberikan kemenangan kepada Mujahidin yang mempertahankan bumi Palestin...Amin..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Apa Komen Anda..?? Komen anda sangat dihargai demi memberi gua semangat untuk terus berblog..