Best Story

13 Januari 2010

Berhati-hati dijalanraya..(Lemah Semangat Jgn Tengok)

Entry gua kali nie agak ringan-ringan sedikit, bosan jugakkan kalau hari-hari nak cerita jenayah dan isu semasa sahaja...Pada hari yang indah tapi gelap nie (memanglah gelap, kan dah malam...huhu) Gua nak menulis panjang lebar pun gua tak ada idea kat dalam otak nie...Kebetulan hari nie, masa balik kerja tadi gua ternampak sikap seorang pemandu jalanraya yang memandu dengan amat bahaya sekali dan boleh membahayakan pemandu lain...Apa tidaknya dengan sesedap hati mak bapaknya sahaja dia mencilok ke kanan dan kiri tanpa memberi 'signal' terlebih dulu (Gila nak mampos namanya tue)...Malangnya pula gua tak dapat mengambil gambar atau nombor keretanya kerana gua tengah memandu ketika itu...Bahaya siot, masa memandu nak sibuk pulak ambil gambar orang, silap-silap nanti gua pulak yang 'eksiden'...Minta dijauhkan dari kemalangan jalanraya nie...
Jadi, pada kali nie gua nak sajikan korang semua dengan sayur kangkung tumis ngan kambing...hehe..gila ker apa, adakah menu macam nie...Begini gua nak sajikan korang semua dengan gambar-gambar kemalangan jalanraya yang mana gua dapatkan dari internet dan gua 'cilok' dari forum dan blog...Semoga gambar-gambar kemalangan ini akan menjadi iktibar kepada korang semua yang juga pemandu di jalanraya...









Sabar..Ini baru mau kasi panas badan...
Tengok yang bawah nie pulak....Khas buat mu 'Mat Rempit'
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-






-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dan lihatlah yang ini...






-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-









Gua mempamerkan gambar-gambar ini bukannya untuk mendapat bilangan pengunjung yang banyak ke blog gua, gua ikhlas mengumpulkan gambar ini untuk menjadi tatapan  semua agar menjadi pengajaran dan pedoman kita bersama...Dan gua juga mengingatkan buat diri gua dan kawan-kawan semua agar sentiasa beringat ajal akan menjemput kita bila-bila masa dan di mana sahaja, tetapi persoalannya adakah kita mahu mengakhiri penghidupan kita di dunia ini dengan cara begini...?? Tepuk dada, tanya selera...

20 ulasan:

  1. argh ngerinya.orang mengandung x elok tgok nie...

    http://bard87.blogspot.com

    BalasPadam
  2. yg sakit jantung pun jgn tengok..risiko..

    BalasPadam
  3. fuhh...sesiapa yang suka merempit n bawa keta nda ikut peraturan tingu gambar ni nda juga insaf nda tau lah manusia jenis apa..

    BalasPadam
  4. To Sarbiny :
    Tuelah pasal..klu x insaf2 jgk x tau dah nak wat apa..

    BalasPadam
  5. uish! sungguh mengeriiiikaaaannnnnn....

    BalasPadam
  6. perghhhh
    ngeri...
    biar lambat asal selamat.
    jangan main2 bila drive/naik moto..

    BalasPadam
  7. ya allah..abis terkuar gigi..ngeri~

    BalasPadam
  8. To Zaradgreat :
    Tue ler...tp masi ramai lg yang memandu ngan smberono dan tak patuhi undang jln raya..

    BalasPadam
  9. uit. terus scroll down gamboo tamau tengok. so scary nyahhh ~

    BalasPadam
  10. nice entri.
    salah satu pic eksiden tu rasa nye kat alor gajah.
    laju sgt ferari tu kan dah putus.
    kuda tu gagah sgt berlari kan dah kene..hakhak

    BalasPadam
  11. To miss lolly a.k.a luvfareda :
    nengok ler sikit..hehehe..

    To xyncaholic :
    Tima kasi, oh iye ker...gua pun ambik gmbar nie kat laman web yg lain utk dijadikan pedoman..

    BalasPadam
  12. nauzubillahminzalik.. mohon dijauhkan perkara itu dari kita semua..

    BalasPadam
  13. seram gak.. mat rempit ni tak kan sedar nyer... mereka akan terus merempit.. sampai kena batang idung sendiri, baru nak menyesal (tapi da tak sempat da). da K.O

    BalasPadam
  14. Astagfirullahhalazim....nauzubillahhiminzalik..mintak jauhkan lah Ya Allah dari kita semua tertimpa kemalangan begitu...Amin.

    BalasPadam
  15. eeee..ngeri siot...

    BalasPadam
  16. EEEE.......seram....nasihat saya sapa yang ada anak yang tak ada lesen motor jangan benarkan!!!barang kali boleh berlaku tau ini.........."nasib baik aku jadi remaja yang baik...tak naik motor hehehe..."

    BalasPadam
  17. dh msa die..nak wt cmne kn.

    BalasPadam
  18. CIKGU MUKHTAR MUHIDDIN15 Julai 2010 12:21 PTG

    insaflah sahabat kerana HIDUP TIDAK SELALU MATI!!!

    BalasPadam
  19. eee....gelinyer saye tengok....

    BalasPadam
  20. kalau der masaalah jantung bek xyah tgk ...rasa mcm nak muntah plak..huhu

    BalasPadam

Apa Komen Anda..?? Komen anda sangat dihargai demi memberi gua semangat untuk terus berblog..